Eliittikatot - nimensä veroinen katontekijä

Vuonna 2000 perustettu Eliittikatot on syntynyt pienestä ikkunaremonttien tekijästä ja kasvanut menestyväksi kattourakoitsijaksi. Erityisen voimakasta Eliittikattojen kasvu on ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Laadukkaasta toiminnasta ja tyytyväisistä asiakkaista kertovat tuhannet tehdyt kattosaneeraukset.
  • Liikevaihto yli 10 milj. euroa
  • Työllistää 55 työntekijän lisäksi kymmeniä sopimus- urakoitsijoita
  • Katto- ja ulkoverhousremontit sekä kattojen energiaremontit
Eliittikatot toimii Etelä-, Keski- ja Itä-Suomen alueilla tehden pääasiassa omakoti- ja rivitalojen kattosaneerauksia. Vuonna 2011 toimintaa laajennettiin myös ulkoverhousremontteihin. Uudiskohteiden sijasta Eliittikatot keskittyy täysin saneerauskohteisiin.

Eliittikattojen ja Puumerkin yhteistyö alkoi vuonna 2010. Tavarantoimittajayhteistyössä Eliittikatot hakee pitkäaikaisia kumppanuuksia. "Halvimman hinnan sijasta haluamme tarpeisiimme sopivat tuotteet oikeaan hintaan luotettavalta toimittajalta", kertoo toimitusjohtaja Markku Kamula.  Hänen mukaansa tavarantoimittajalta odotetaan myös sujuvaa asiakaspalvelua. Puumerkissä asioinnin helppous taataan tarjoamalla eri asiointikanavia, joista asiakas voi valita itselleen sopivimmat. Eliittikattojen tilaustenkäsittelyn hoitaa Puumerkin valtakunnallinen asiakaspalvelu kun taas vastuumyyjä auttaa sopivien tuote-, palvelu- ja logistiikkaratkaisujen löytämisessä.

Lyhytkestoisissa kattourakoissa työmaan sujuvuus on tärkeää. "Logistiikan on toimittava - tuotteet on saatava oikeaan aikaan oikeaan paikkaan", Kamula kertoo. Sujuvuutta kattourakoihin tuo myös tuotteiden paketointi niiden käyttöjärjestyksen mukaan. Asiakaspaketoinnin ansiosta kattoasentajien aikaa ei kulu pakettien purkamiseen ja oikeiden tuotteiden etsimiseen. Kamulan mukaan oikeilla tuotevalinnoilla säästetään työtunteja:  "US Woodin valmiiksi pintamaalattu räystäslauta nopeuttaa asentajien maalausurakkaa huomattavasti".

Eliittikatot panostaa kaikessa toiminnassaan asiakaslähtöisyyteen. "On melko yhdentekevää mitä mieltä itse olemme tekemisistämme, jos asiakkaamme ovat eri mieltä", toteaa toimitusjohtaja Kamula. Hän kertoo Eliittikattojen mittaavan asiakastyytyväisyyttä säännöllisesti: "Kaikkien viime vuonna palautteensa antaneiden keskiarvo oli kiitettävä". Asiakaspalvelussa ja laadussa Eliittikatot pyrkii aina ensiluokkaisuuteen - nimensä velvoittamana.

Katso tästä kuinka syntyy Eliittikatto: Tiilikaton tarina